Elegant og forførerisk - Anmeldelse af Simona Ahrnstedt: Arvingen

Anmeldelse Ferielæsning Gæsteanmeldelse Gæsteanmelder kærlighed Simona Ahrnstedt Sommerbøger Sommerlæsning Stockholm Summer read Sverige

Arvingen af Simona Ahrnstedt

af Pia Bechmann

Forførisk og elegant kærlighedsroman fyldt med dunkle familiehemmeligheder - perfekt sommerlæsning.

ARVINGEN udspiller sig midt i Stockholms benhårde finansverden med den nådesløse venturekapitalist David Hammer og overklassepigen Natalia De la Grip i hovedrollerne.

Romanen kunne blive en ganske glimrende tv-serie. Der er masser af glitter og luksus med hævn og familiedrama lurerende lige under den glamourøse overflade, iblandet en passende portion liflig romantik.

David og Natalia er begge mangemillionærer, men hvor Natalia er født ind i overklassen og familiedynastiet Investum, har David arbejdet sig op fra bunden og satset alt for sit firma Hammer Capital. De to investeringsselskaber er store konkurrenter, og enhver forbindelse mellem David og Natalia er udelukket. Alligevel ender et frokostmøde med at ryste dem begge. Selv om de burde foragte hinanden kan de ikke modstå den gensidige tiltrækningskraft, og de indleder et hedt forhold som får store følelser i spil. Hvad Natalia ikke ved er, at David nærer en personlig vendetta mod De la Grip familien og planlægger dens ødelæggelse.

ARVINGEN er elegant og forførisk, og det er tydeligt at Simona Ahrnstedt har lavet grundig research på finansverdenen for at få alt til at fremstå realistisk og interessant, hvilket er lykkedes nærmest til perfektion. Forfatteren har et godt greb om plot og karakterer, og man kan mærke at hun virkelig har nydt at skrive bogen. Personerne er fremstillet med et glimt i øjet, så selv om det er en dramatisk handling er der plads til sjov og ballade og det løfter historien op på højt niveau.

Slutningen efterlader lidt af en cliffhanger, som gør det ekstra svært at vente på næste bind i serien, LØFTET