Anmeldelse: Betagende og vildt forførende! - "Dublin Street" af Samantha Young

2016 Anmeldelse anmeldelser bloggere Dublin Street erotik Gæsteanmeldelse Gæsteanmelder kærlighed Romance Samantha Young serier

Gæsteanmeldelse: Pia Bechmann anmelder Dublin Street af Samantha Young

Med Dublin Street af Samantha Young får du hele pakken - det er ganske enkelt en af de bedste romaner jeg har læst i genren i meget lang tid. Bogen er super velskrevet og fænger fra første side. Handlingsmæssigt stikker den også i dybden, og jeg kunne simpelthen ikke lægge den fra mig, da jeg først var begyndt. Rent ud sagt er jeg oppe i skyerne over den her bog og er meget spændt på om næste bog i serien kan leve op til mine høje forventninger.

Dublin Street handler om 22-årige Jocelyn, forfatter in spe, som netop har afsluttet sine studier på University of Edinburgh. I jagten på den perfekte lejlighed kommer hun uforvarende til at dele taxa med ’the tall dark stranger’. Uden helt at forstå hvad der foregår står det klart for Jocelyn, at hun er særdeles tiltrukket af ham og at det tydeligvis er gengældt. Noget som er fuldstændigt atypisk for Jocelyn, som holder sig langt væk fra forhold med store følelser involveret. Jocelyn er ekspert i at holde kortene tæt på kroppen og har ingen nære relationer overhovedet, hun sørger for at holde en distance mellem sig selv og de personer hun omgiver sig med. Efter at Jocelyn som 14-årig mistede sin familie i en tragisk bilulykke og kort efter sin bedste veninde har hun overbevist sig selv om, at hun er en ulykkesfugl. Den dybe smerte hun oplever er stærkt bevægende og jeg synes virkelig af Samantha Young formår at bringe sine karakterer til live.

Taxa-mødet er kun starten på et nyt eventyr for Jocelyn, for selvfølgelig mødes de igen, og det på en yderst overraskende måde, som nok er en af de allersjoveste scener i bogen. For selv om Dublin Street omhandler dystre emner som tab af familie og enorm skyldfølelse over at være den der står tilbage, så er bogen også sjov og livsbekræftende. Et af Jocelyns våben er en rapmundethed, men det viser sig snart at hun ikke er den eneste som kender til dette trick.

Kort sagt er Dublin Street en delikat og stærkt underholdende roman - jeg har uden tvivl fået mig en ny yndlingsforfatter i genren!

Anmeldt af Pia Bechmann
_______________________